Sporo zmienia się we wnioskowaniu do programu “Dobry Start+”. Trzeba wziąć to pod uwagę, szykując się do złożenia wniosku do nowej edycji. Po pierwsze wniosków nie będzie już obsługiwać miejscowy ośrodek pomocy społecznej, po drugie nie złożycie już wniosku pisemnego, a wyłącznie elektroniczny. Poniżej bardziej szczegółowe informacje. Koniecznie się z nimi zapoznajcie!
Program „Dobry Start” na nowych zasadach
W dniu 15 czerwca 2021 roku Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.
Co się zmienia?
Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Warto zaznaczyć, że dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną (najpopularniejsza forma), PUE ZUS oraz system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie
w takim samym trybie.
Jak składać wniosek od 1 lipca?
Zgodnie z ww. rozporządzeniem wszyscy rodzice od 1 lipca mogą składać wnioski wyłącznie online:
- przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
- przez bankowość elektroniczną
- przez portal PUE ZUS.
Wnioski należy składać do 30 listopada br.
Źródło: https://www.gov.pl/web/rodzina/program-dobry-start-na-nowych-zasadach
Udostępnij na Facebooku